اجرای حکم اعدام دو زندانی در زندان عادل آباد شیراز


خبرگزاری هرانا – روز یکشنبه ۱۲ دی ماه، حکم یک زندانی که پیشتر از بابت اتهامات مرتبط با مواد مخدر به اعدام محکوم شده بود در زندان عادل آباد شیراز به اجرا درآمد. همچنین بامداد روز چهارشنبه ۸ دی ماه، یک زندانی دیگر نیز که پیشتر از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بود در این زندان اعدام شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از رسانک، روز یکشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۰، یک زندانی در زندان عادل آباد شیراز اعدام شد.

هویت این زندانی که پیشتر از بابت اتهامات مرتبط با مواد مخدر به اعدام محکوم شده بود، محمد سالارزهی فرزند محمدعلم و اهل زاهدان عنوان شده است.

گقته می شود، این زندانی در سال ۱۳۹۸ در شیراز توسط نیروهای نظامی بازداشت شده و از آن زمان تاکنون در این زندان بسر میبرده است.

بر اساس این گزارش، اعدام وی بدون اطلاع خانواده صورت گرفته است.

 همچنین سازمان حقوق بشر ایران نیز، از اعدام یک زندانی دیگر در زندان عادل آباد شیراز در روز چهارشنبه ۸ دیماه خبر داد.

هویت این زندانی که پیشتر از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بود، امین علی‌پناهی عنوان شده است.

در این گزارش به نقل از یک منبع مطلع آمده است: “امین علی‌پناهی حدود ۴ سال پیش به اتهام قتل بازداشت شده بود. او متهم بود که ۹ ماه پس از ازدواجش، پسر خاله همسرش را به‌خاطر مسایل ناموسی به قتل رسانده بود و درطی این مدت موفق به اخذ رضایت نشده بود”.

تا لحظه تنظیم این گزارش اعدام این زندانیان از سوی رسانه‌های داخل ایران و یا منابع رسمی اعلام نشده است.

بر اساس گزارش سالانه مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در بازه زمانی (اول ژانویه ۲۰۲۱ تا ۲۰ دسامبر ۲۰۲۱) دستکم ۲۹۹ شهروند اعدام شدند و ۸۵ تن دیگر به اعدام محکوم شدند. از جمله اعدام شدگان باید به اعدام ۴ کودک-مجرم اشاره کرد.

بنا بر همین گزارش بیش از ۸۸ درصد اعدام های صورت گرفته در ایران توسط دولت یا نهاد قضایی اطلاع رسانی نمی‌شوند که نهادهای حقوق بشری اصطلاحا آن را اعدام “مخفیانه” می‌خوانند.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

اجرای حکم اعدام سه زندانی در زندان های قم، قزوین و اصفهان