۱۳ فعال مدنی که توسط اطلاعات سنندج بازداشت شده‌اند تحت فشار برای اعتراف اجباری قرار دارند


هه‌نگاو: با گذشت بیش از ۱۰۰ روز از بازداشت غیرقانونی شماری از فعالین مدنی در روستاهای نیر، تنگیسر، شیان و امروله از توابع منطقه ژاورود(سنندج) این فعالین کماکان در بازداشت به سر برده و تحت شدید‌ترین شکنجه‌ها جهت اعتراف اجباری قرار دارند.

کاوه منبری، شیرکو منبری، پیام منبری، سریاد منبری و میکائیل منبری از روستای نیر، آرش احمدی، امیر رضایی و آرام مرادیان از روستای تنگیسر، احمد عزیزی، زاگروس عباسی، نجات عزیزی و بهزاد محمدی از روستای شیان و ابراهیم طاریمورادی از روستای امروله افراد بازداشت شده در اداره اطلاعات سنندج هستند.

این ۱۳ شهروند که ۱۱ نفر از آنها بیش از ۱۰۰ روز است که تحت بازداشت قرار دارند هم‌اینک در اداره اطلاعات تحت شدیدترین شکنجه‌ها قرار دارند تا قتل یکی از اعضای بسیج را بر عهده بگیرند و اعتراف کنند که آنها وابسته به حزب دمکرات کُردستان ایران بوده و از این حزب اسلحه دریافت کرده‌اند.

هه‌نگاو پیشتر گزارش داده بود که اداره اطلاعات به خانواده‌های بازداشت شدگان روستای تنگیسر گفته است به فرزندانتان بگویید که به آنچه ما می‌خواهیم اعتراف کنند تا آنها را آزاد کنیم. همچنین اداره اطلاعات با فعال کردن اکانت‌های شخصی این افراد در فضای مجازی مبادرت به شناسایی دیگر فعالین سیاسی و مدنی کرده که در نتیجه دو نفر دیگر بازداشت شده‌اند.

سازمان حقوق بشری هه‌نگاو ضمن ابراز نگرانی جدی از ادامه بازداشت خودسرانه این افراد و شکنجه جسمی و روانی آنها برای اعتراف گیری اجباری از تمامی سازمان‌های حقوق بشری می‌خواهد که در این زمیه اقدام جدی و فوری نمایند.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

اجرای حکم اعدام دو زندانی در زندان عادل آباد شیراز

اجرای حکم اعدام سه زندانی در زندان های قم، قزوین و اصفهان