بازداشت ۴ شهروند به اتهام هتاکی در ۳ پرونده متفاوت

 

خبرگزاری هرانا – چهار شهروند در استان‌های تهران و البرز در ۳ پرونده متفاوت از بابت اتهام هتاکی بازداشت شدند. دو تن از این افراد به اتهام هتاکی به مقدسات مذهبی و دو تن دیگر به اتهام توهین به یکی از قومیت ها بازداشت شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، چهار شهروند در استان‌های تهران و البرز از بابت اتهام هتاکی بازداشت شدند.

برخی از منابع و رسانه‌های داخلی از بازداشت چهار شهروند در ۳ پرونده متفاوت خبر داده‌اند.

بر اساس گزارشات این منابع، فرمانده انتظامی البرز از بازداشت دو تن به دلیل آنچه که “هتاکی به اقوام شمالی کشور” عنوان کرده است، خبر داد و در این خصوص گفت؛ “این دو نفر در یک فایل صوتی اقدام به توهین و اهانت به اقوام شمالی کشور کرده و آن را در یک صفحه اینستاگرامی با ۱۱۰۰۰ دنبال کننده منتشر نموده بودند”.

در خبری دیگر، مرکز اطلاع‌رسانی پلیس ایران و همچنین رییس فراکسیون اهل سنت مجلس ایران از بازداشت یک شهروند به دلیل آنچه که “هتاکی به مقدسات مذهبی” عنوان شده است خبر دادند. این شهروند توسط پلیس تهران بازداشت و در نهایت با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شده است.

همچنین یک شهروند دیگر در استان البرز به دلیل آنچه که “هتاکی به مقدسات مذهبی” عنوان شده است توسط ماموران سپاه امام حسن مجتبی البرز بازداشت شده است.

در این گزارشات هویت یک تن “اکبر حسن‌پور” عنوان شده اما به هویت سایر شهروندان بازداشت شده اشاره‌ای نشده است.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

اجرای حکم اعدام دو زندانی در زندان عادل آباد شیراز

اجرای حکم اعدام سه زندانی در زندان های قم، قزوین و اصفهان